ТЕЛЕВИЗИОННО ПЛАНИРАНЕ
Q: Защо планирането в телевизия е на база 1 седмица?
A: Целта на модула за планиране е всеки рекламодател да добие реалистична представа за профила на всяка телевизия и за нивата на инвестиция, необходими за кампания във всеки канал. Планирането на кампания на база брой седмици е стандарт, наложен от рекламодателите, затова и модулът се съобразява с тази удобен за бизнеса формат.
Q: На коя седмица от месеца се базира телевизионното планиране?
A: Media Connection използва програмата и тарифата на първата пълна седмица от календарния месец, в която няма струпване на „извънредни предавания”. Седмици със струпване на „извънредни предавания” например са тези на Коледа, Великден и всички национални празници.
Q: Как мога да променя продължителността на кампания?
A: Може да промениш дължината на кампания от полето “седмици” в обобщението на кампанията.
Q: Колко седмици е нормално да продължи една телевизионна кампания?
A: Оптималната продължителност на една телевизионна кампания зависи от целите, които си поставя конкретната марка. Кампании от тип „оферта с ограничен период на промоцията” естествено продължават само в рамките на промоционалния период. За имиджови кампании или кампании от типа „подпомагане на продажбите” са необходими поне 3 седмици на посланието в ефир, за да се постигнат ефективни нива на покритие на аудиторията.
Q: Защо в някои канали има избор от повече от едно излъчване в часови пояс?
A: Някои канали не позволяват планиране по предаване, а формират цена на излъчване за различни часови пояси (дневен, прайм-там, т.н). В модула за планиране е оставена възможност за планиране на повече от едно излъчване в часови пояс, за да се постигне по-ефективно покритие на аудиторията.
ОНЛАЙН ПЛАНИРАНЕ
Q: Защо изборът на ротация е предварително фиксиран?
A: Платформата предоставя възможност за избор между различни нива на ротация, така че потребителят да добие представа за импресиите, които би закупил при по-малко или по-голямо ниво. На този етап платформата не позволява свободно нанасяне на ротация, за да избегне планиране по неосъществими параметри – така например план с ротация от 11.374% не би бил приет за реализация то сайтовете.
Q: Избрал съм ротация 25% за кампанията ми в определн сайт. Означава ли това, че всяка четвърта заредена реклама на съответната позиция ще бъде моята реклама?
A: Не, ротация от 25% не гарантира, че всяка 4 импресия ще показва твоята реклама.
КИНО ПЛАНИРАНЕ
Q: Какво означава „гарантирани посещения”?
A: Гарантирани посещения означава брой продадени билети.
Q: Как се таргетира аудитория при кампания в киното?
A: Таргирането в кино кампании се осъществява през съдържание – чрез подбора на филми, на чиито прожекции ще бъде излъчена рекламата. Рекламните пакети с опция за таргетиране позоволяват на клиента да изключи от селекцията филми, които не съвпадат с интересите на търсената от него аудитория, и салони, чиято локация не отговаря не целите на кампанията.
Q: Колко седмици е нормално да продължи една кампания в киното?
A: Оптималната продължителност на една кампания зависи от целите, които си поставя конкретната марка. Приема се, че за постигнат ефективни нива на покритие на аудиторията с кино кампания са необходими минимум 3-4 седмици.
ПЛАНИРАНЕ В ПРЕСА
Q: Защо няма избор от заглавия във всеки включен в платформата град?
A: Платформата стъпва на мониторираните медии, за които има официални данни за обхват и профил на аудиторията. Желанието на Media Connection е да разширява постоянно портфолиото от медии, които покрива, затова работим и в направление „регионални медии” с които да попълним платформата в най-скоро време.
Q: Предложените формати не отговарят на моите нужди за рекламно присъствие във вестниците. Как мога да получа информация за цената на карета с различен размер?
A: Цена за различни от предложените размери може да получите от рекламната тарифа на всяка отделна медия. За помощ в изчислението на цената може да използвате информацията от секция „Термини”