С появата на платформите за музикален стрийминг, интернет завинаги промени индустрията. Именно развитието на този тип платформи е пътят, чрез който музикалният пазар ще успее да възобнови своите приходи след сериозния период на спад през 2010-2013г.
MarTech е комбинация от маркетинг и технологии. MarTech предлага на търговците софтуер и инструменти за планиране, изпълнение и измерване на маркетинговите кампании. MarTech инструментите се използват за автоматизиране на процесите.
Медиите са информационният прозорец на обществото. Те често са наричани „четвърта власт“ и биват обвинявани в комерсиализация заради наличието на твърде много реклами, но защо медиите имат нуждата от реклама, за да функционират?
Музикалната индустрия е пазар, претърпял значими промени след появата на интернет. Пътят в пред-дигиталната ера е ясен - един артист издава албум, излъчват го по радио, телевизия, има клубни участия и интервюта, продажби.